צרו איתי קשר

הכנס פרטים ותענה בהקדם:

על הצלחה ונחישות

על הצלחה ונחישות ומה שביניהם

דומה הדבר לגלגל ענק וכבד שעלינו לדחוף ולהעביר ממקום אחד למקום שני . אנחנו דוחפים בכל הכוח , מתאמצים מאוד, מזיעים והעניין קשה מאוד על סף הבלתי אפשרי כי הגלגל כבד מאוד מאוד ולבסוף אחר מאמץ עילאי הגלגל מתחיל לזוז קדימה אט אט. זוהי נחישות ….(לשמר את התנועה קדימה זו כבר התמדה – אבל זה למאמר אחר).

אז למה בעצם אנחנו צריכים נחישות ?

אנחנו חייבים נחישות על מנת להגשים מטרות …..הרי החיים לא יוותרו לנו…זה לא שהחיים יגידו : אהה זה מה שאתה רוצה – יופי – בבקשה הנה זה מונח על מגש של כסף …. הלוואי !!!! החיים יזרקו עלינו בוץ ורפש וגלים גבוהים ואנחנו נצטרך לעמוד איתנים ונחושים מול כל זה ואז … " יגעת ומצאת תאמין " ההצלחה תתגנב עלינו בלי שנשים לב שהגענו…..

בואו ניזכר במספר אנשים שכולם יגדירו כמצליחנים , האם זה בא להם בקלות ? האם הם לא נכשלו אין ספור פעמים ? לא התמודדו עם אינספור בעיות ומכשולים ? בוודאי שכן . אבל הם לא ויתרו.

ישנו סיפור מפורסם על תומס אלווה אדיסון – הידוע כממציא נורת החשמל (יש כאלה שטוענים שהוא גנב את ההמצאה ) שנכשל 1000 פעמים לפני שהמציא את הנורה ולאחר מכן אמר " אם מצאתי אלף דרכים שלא עובדות, לא נכשלתי. כל ניסיון שכשל הוא עוד צעד קדימה"

כל מצליחן שהוא עבר דרך ארוכה מאוד רצופת מהמורות ומלאת קשיים עד שהגיע לאן שהגיע :

סילבסטר סטאלון בשנת 1974 היה שחקן וכותב תסריטים מיואש וחסר כול שהתגורר בניו-יורק.

בזמן שצפה בתחרות אגרוף הוא קיבל השראה ממתאגרף "חסר שם" שנאבק נגד מוחמד עלי הגדול.

המתאגרף הלא ידוע, ממש הפיל את האלוף לקרשים לפני שהובס על ידו. הוא ראה בעיני רוחו את דמות האנטי-גיבור הדומה מאוד לדמותו: הלוחם נגד כל העולם.

סטאלון מיהר הביתה ובפרץ של יצירתיות בן שלושה ימים יצר את הטיוטה הראשונה של תסריט בשם רוקי. כול הונו של סילבסטר סטאלון באותו זמן היה מאה ושש דולרים בלבד. הוא נתן את התסריט לסוכן שלו ואחד האולפנים הציע תמורת התסריט 20,000 דולר ואת ריאן אוניל או ברט לנקסטר התפקיד הראשי. סילבסטר סטאלון התרגש מההצעה אבל רצה לשחק בתפקיד הראשי בעצמו. הוא הציע לשחק ללא שכר. התשובה שקיבל הייתה, "זה לא עובד ככה בהוליווד." סטאלון דחה את ההצעה על-אף שהיה זקוק נואשות לכסף.

ואז הציעו לו האולפנים 80 אלף דולר בתנאי שלא ישחק בתפקיד הראשי. סטאלון דחה את ההצעה שנית. הם אמרו לו שרוברט רדפורד מעוניין ובמקרה זה, ישלמו לו 200 אלף דולר. סטאלון שוב דחה את הצעתם.

הם הגישו הצעה גבוהה יותר של 300 אלף דולר תמורת התסריט. הוא חשב על כך אך דחה את הצעתם.

סילבסטר סטאלון אמר להם שהוא לא רוצה לחיות את חייו עם השאלה "מה היה קורה אילו"?

הם הציעו לו 330 אלף דולר. הוא אמר להם שהוא מעדיף שהסרט לא יגיע למסכים בכלל אם הוא לא יכול לשחק בתפקיד הראשי.

סילבסטר סטאלון קיבל 20 אלף דולר תמורת התסריט ושכר מינימום לשחקן בסכום של 340 דולר לשבוע. בסך-הכול הוא קיבל 23 אלף דולר על כול עבודתו. לאחר ניכוי הוצאות, שכר סוכן ומסים, נותר בידו סכום של 6000 דולר כשיכול היה לקבל יותר מ-300 אלף דולר תמורת התסריט בלבד.

ב-1976 סטאלון היה מועמד לפרס האוסקר בקטגורית השחקן הטוב ביותר.

הסרט רוקי זכה בשלושה אוסקרים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והעריכה הטובה ביותר.

מאז כיכב סילבסטר סטאלון ב-31 סרטים שרווחיהם נאמדים ביותר מ-31 מיליארד דולר.

סיפור זה ועוד המון סיפורים אחרים צריכים להוות השראה בשביל כולנו. הרוח האנושית החזקה מכל מכשול היא זו שתדחף אותנו קדימה ואין היא תלוית מצב. אין זה משנה מה המצב הנוכחי שלנו כרגע , מה המציאות שבה אנו חיים בה כרגע , משנה לאן אנו הולכים ומה אנו עושים על מנת להתקדם .

" אתם רואים מכשולים רק כאשר אתם מורידים את העיניים מהמטרה …"

תחשבו על זה …

שלכם,

ענבל.

שירותים נוספים שעשויים לעניין אותך:
קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני